Polish Pizza Bread - ZAPIEKANKI by Monica

Hi

Here is a quick recipe for the best appetizer ever! in my country we call it ZAPIEKANKI and its something like a baked (usually baguette) with mushroom filling , cheese and ketchup. Also can be topped with any coleslaw. If u want to see more google ZAPIEKANKI and check it out.

Here is my version of it, the recipe belongs to my aunt , and her ZAPIEKANKI are the best . If u ever in Mikoszewo in Poland ( small town right across Wisla river close to Gdansk ) stop by her bar and buy yourself one :), if not here is a quick recipe  :


1 lbs mushrooms
4 scallions 
1 rye bread or baguette 
2 - 3 tablespoon olive oil
 salt, pepper, oregano and basil to taste
1/2 tsp red paprika powder
mozzarella cheese or cheddar to sprinkle on top

Preheat oven to 350F. Chopped scallions , Shred mushrooms.
In a bowl nixed together mushrooms and scallions, add olive oil, salt, pepper, basil, oregano , and paprika powder. Mix all until all blend in together.
Spread the mixture on bread , sprinkle with cheese and bake 10 - 15 min.
Serve right away.









enjoy!

xox Monica

18 comments

  1. Bardzo ciekawy przepis i sposób wykonania;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak moja ciocia robila, tylko ja na zwyklym chlebie wole bo bardziej chrupiace wychodza :)

      Delete
  2. Uwielbiam....ale ze szczypiorkiem to jeszcze nie jadlam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. szczypiorek i peczarki najlepszy farsz :) sprobuj :):):)

      Delete
  3. uwielbiam zapiekanki własnej roboty :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sa najlepsze :) tutaj w usa nie ma takich typowych polskich zapiekanek ...:(:(:(:(

      Delete
  4. Bardzo lubię takie zapiekanki :) U nas w domu też się czasem takie robi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) mojemu mezowi bardzo smakuja :) cos innego od azjatyckich smakow:)

      Delete
  5. Czasami chłopak mi takie robi ale na bagietkach :)

    ReplyDelete
  6. Niedawno je robiłam :) Świetnie smakują.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Wygląda bardzo apetycznie :) Czasami robię podobne, ale tak jak Martyna Ewa używam do tego bagietek. Muszę spróbować z chlebem :)

    ReplyDelete
  8. Sama jeszcze nigdy nie robilam, a robi je moja mama :) może osobiście pokroilabym pieczarki w plasterki, bo dla mnie to za dużo wiórków i wszytko się sypie do okoła, a ja jestem leniwa i nie lubię za dużo sprzatac :D

    ReplyDelete
  9. Uwielbiam zapiekanki i robię na różne sposoby :) Ale jeszcze z chlebem nie robiłam, ciekawa propozycja.

    ReplyDelete